DevPort ABs (publ) valberedning inför årsstämman 2023

Pressmeddelande den 7 november 2022, kl. 13:00 CET

I enlighet med valberedningens instruktioner som beslutades på årsstämman 2020 ska valberedningen bestå av de tre röstmässigt största ägarregistrerade aktieägarna per utgången av september. Samtliga dessa har accepterat att ingå i valberedningen som därmed består av;

• Lars Rodert (valberedningens ordförande), som representant för OstVast Capital Management Ltd
  • Per Rodert (styrelsens ordförande), som representant för privat och närståendes ägande
  • Mats Andersson, som representant för Nordea Småbolagsfond Norden

DevPorts årsstämma 2023 kommer hållas på bolagets huvudkontor i Göteborg i maj 2023. I samband med offentliggörandet av DevPorts rapport för det tredje kvartalet 2022 den 1 november kommunicerades en komplett finansiell kalender för 2023. Förslag till valberedningen skickas till lars.rodert@ostvast.com.

Victor Appelqvist, CFO DevPort AB, tfn: 072-374 09 29 eller e-post: victor.appelqvist@devport.se.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 november 2022 kl. 13:00 CET.

DevPort är ett svenskt teknikkonsultbolag och agerar som oberoende rådgivare och utvecklingspartner med kundens bästa för ögonen. DevPorts verksamhet kan delas in i tre huvudområden; Produktutveckling, Produktionsutveckling och Digitala lösningar. Huvudkunderna återfinns inom fordonsindustrin och övrig utvecklingsintensiv industri. DevPort sysselsätter fler än 500 personer fördelat på egna anställda och underkonsulter. DevPort grundades 2008 och listades i december 2017 på Nasdaq First North Premier Growth Market. Huvudkontoret ligger i Göteborg med lokalkontor i Linköping, Stockholm, Helsingborg och Karlskrona.

Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB.