DevPort leder utbildningsarbetet inom elsäkerhet för Koenigsegg Automotive AB

Press release  •  15 januari, 2020 13:00 CET

DevPort AB (publ) (”DevPort” eller ”Bolaget”)  levererar kompetensutveckling till exklusiva hyperbilstillverkaren Koenigsegg Automotive AB, och har samtidigt tagit fram specialverktyg till deras bil Koenigsegg Regera som nyligen satte nytt världsrekord.

DevPort har regelbundet besökt Koenigsegg i Ängelholm och utbildat i elsäkerhet. Undervisningen har skett genom föredrag, diskussioner, workshops och praktiska övningar.
– Syftet med utbildningarna är att förebygga att elolyckor inträffar. För ett elsäkert arbete krävs en viss organisation, struktur och rollindelning, samt vissa verktyg, instruktioner och utbildningar, säger Mikael Rosengren som är en av DevPorts utbildare. Han tycker att det är inspirerande att samarbeta med företaget.
– Koenigsegg sätter tydligt Sverige på världskartan genom sina innovationer och framgångar. Och det är alltid roligt att komma till dem! Trevliga, kunniga och engagerade människor som tar väl hand om oss som kommer dit, avslutar Mikael Rosengren.

Förutom att leverera kompetensutveckling till Koenigsegg Automotive AB har DevPort också tagit fram specialverktyg som används vid en så kallad Power down (nedstängning) av det elektrifierade framdrivningssystemet.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 januari 2020 kl. 13:00 CET.

DevPort är ett svenskt teknikkonsultbolag och agerar som oberoende rådgivare och utvecklingspartner med kundens bästa för ögonen. DevPorts verksamhet kan delas in i fyra huvudområden; Produktutveckling, Produktionsutveckling, Inbyggda system och IT. Huvudkunderna återfinns inom fordonsindustrin och övrig utvecklingsintensiv industri. DevPort har haft en tillväxt om ca 4050% per år under de senaste åren och sysselsätter ca 550 personer fördelat på egna anställda och underkonsulter. DevPort grundades 2008 och listades i december 2017 på NASDAQ First North Premier Growth Market. Huvudkontoret ligger i Göteborg med lokalkontor i Linköping, Södertälje och Stockholm.