Devyser publicerar årsredovisning för 2022

Devysers årsredovisning 2022 har idag publicerats på bolagets webbsida.

Rapporten finns tillgänglig på: https://investors.devyser.com/sv/rapporter-presentationer

Räkenskapsåret avser perioden 1 januari – 31 december 2022.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 4 april 2023 kl 15:00 CET.

Devyser utvecklar, tillverkar och säljer diagnostiska lösningar och analystjänster till kliniska laboratorier i fler än 50 länder. Våra produkter används för avancerad genetisk testning inom områdena ärftliga sjukdomar, onkologi och transplantation, för att möjliggöra skräddarsydd cancerbehandling, diagnos av ett stort antal genetiska sjukdomar och för uppföljning av transplanterade patienter. Devysers produkter och unika, patenterade lösning med ett provrör förenklar genetiska testprocesser, förbättrar provgenomströmningen, minimerar manuella moment och levererar snabba resultat. Vårt mål är att varje patient skall få en korrekt diagnos på kortast möjliga tid.

Devyser grundades 2004 och har sin bas i Stockholm. Bolaget har åtta egna säljkontor i Europa och USA samt ett CLIA laboratorium i Atlanta, Georgia.

Devysers aktier handlas på Nasdaq First North Growth Market Premier Stockholm (ticker: DVYSR). Bolagets Certified Adviser är Redeye AB.

För mer information, besök www.devyser.com