Devyser utser Camilla Wiberg till Chief HR Officer

Den 1 september tillträder Camilla Wiberg den nyinstiftade tjänsten som Chief HR Officer (CHRO) och medlem av koncernledningen. I den tillväxtfas som Devyser befinner sig är HR  en central och viktig funktion för att stödja och utveckla organisationen. Camilla kommer i denna nya roll leda detta arbete.

Camilla Wiberg har närmare 20 års erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete från flertalet branscher. De senaste fem åren har hon drivit eget företag där hon bl.a. haft olika uppdrag, både som interim HR-chef samt inom organisation och utveckling. Dessförinnan har hon arbetat med HR på bland annat Orkla Care AB och Avanade.

”Camilla har sedan hösten 2020 på konsultbasis innehaft rollen som HR-chef på Devyser och är väl förtrogen med bolaget och våra anställda. Vi är väldigt glada att Camilla har valt att fortsätta jobba med oss i den nya rollen och vi kommer att ha stor nytta av hennes långa erfarenhet från globala och expansiva bolag”, säger Fredrik Alpsten, VD för Devyser.

Efter Camilla Wibergs tillträde kommer bolagets koncernledning bestå av Fredrik Alpsten, VD, Sabina Berlin, CFO, Theis Kipling, CCO, Göran Rydin, COO, Ulf Klangby, vVD och Camilla Wiberg, CHRO.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 18 augusti 2022, kl 10:30 CET.

Devyser utvecklar, tillverkar och säljer kit för genetisk testning till laboratorier i över 45 länder. Produkterna används för avancerad DNA-testning inom onkologi, transplantation och ärftliga sjukdomar för att möjliggöra skräddarsydd cancerbehandling, diagnos av ett stort antal genetiska sjukdomar samt uppföljning av transplanterade patienter. Devysers produkter förenklar komplexa genetiska testprocesser, förbättrar provgenomströmningen, minimerar manuella moment och levererar snabba resultat. Devyser grundades 2004 och har sin bas i Stockholm

Devysers aktier handlas på Nasdaq First North Growth Market Stockholm (ticker: DVYSR). Bolagets Certified Adviser är Redeye AB. För mer information, besök www.devyser.com.