Devyser utser Carnegie Investment Bank till likviditetsgarant

Devyser Diagnostics AB (publ) (”Devyser”) har utsett Carnegie Investment Bank AB (publ) (”Carnegie”) till likviditetsgarant för bolagets aktier noterade på Nasdaq First North Growth Market. Åtagandet sker inom ramen för Nasdaq Stockholms regelverk avseende likviditetsgaranter.

I uppdraget som likviditetsgarant förbinder sig Carnegie att löpande kvotera priser för Devysers aktie i enlighet med de vid var tid rådande minimikraven för likviditetsgaranter som fastställts av Nasdaq Stockholm. Syftet är att förbättra aktiens likviditet och minska skillnaden mellan köp- och säljkurs i den löpande handeln. Carnegies uppdrag påbörjas den 1 november 2022.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 31 oktober 2022 kl. 11:00 CET.

Email: fredrik.alpsten@devyser.com

Telefon: +46 706 673 106

Email: sabina.berlin@devyser.com
Telefon: +46 739 519 502

Devyser utvecklar, tillverkar och ljer kit för genetisk testning till laboratorier i över 45 nder. Produkterna användsr avancerad DNA-testning inom ärftliga sjukdomar, onkologi och transplantation r att möjliggöra skräddarsydd cancerbehandling, diagnos av ett stort antal genetiska sjukdomar samt uppföljning av transplanterade patienter. Devysers produkter renklar komplexa genetiska testprocesser, förbättrar provgenomströmningen, minimerar manuella moment och levererar snabba resultat. Devyser grundades 2004 och har sin bas i Stockholm.

Devysers aktier handlas Nasdaq First North Growth Market Stockholm (ticker: DVYSR). Bolagets Certified Adviser är Redeye AB. För mer information, besök www.devyser.com.