Devyser utser John Murad till General Manager i USA

Devyser meddelar idag att John Murad har utsetts till Vice President och General Manager för Devyser USA. Han kommer att ansvara för Devysers hela verksamhet i Nordamerika. John Murad börjar på Devyser den 1 november och rapporterar till Devysers CCO Theis Kipling.

”Vi är mycket glada över att ha John med oss när vi nu går in i nästa fas i Nordamerika. John kommer tack vare sitt ledarskap och sin mycket relevanta erfarenhet av avancerade försäljningsprocesser och ersättningssystem kunna få organisationen att växa och utveckla Devysers erbjudande i USA. Rekryteringen av John som chef för USA-verksamheten är ett tydligt tecken på vårt engagemang för kommersiell framgång i landet”, säger Theis Kipling, CCO på Devyser.

John Murad har mer än 20 års erfarenhet från ledande befattningar inom hälso- och sjukvård, bland annat som nationell försäljningschef på Veracyte och marknadschef på Abbotts division för patientnära tester.

Johns profil, med gedigen erfarenhet inom läkemedels- och diagnostikbranschen samt inom marknadsföring, försäljning och ledarskap från liknande tillväxtfokuserade roller, gör honom idealisk för den roll som han nu kommer att tillträda på Devyser.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 1 november 2022 kl. 16:00 CET.

Email: fredrik.alpsten@devyser.com

Telefon: +46 706 673 106

Email: sabina.berlin@devyser.com
Telefon: +46 739 519 502

Devyser utvecklar, tillverkar och ljer kit för genetisk testning till laboratorier i över 45 nder. Produkterna användsr avancerad DNA-testning inom ärftliga sjukdomar, onkologi och transplantation r att möjliggöra skräddarsydd cancerbehandling, diagnos av ett stort antal genetiska sjukdomar samt uppföljning av transplanterade patienter. Devysers produkter renklar komplexa genetiska testprocesser, förbättrar provgenomströmningen, minimerar manuella moment och levererar snabba resultat. Devyser grundades 2004 och har sin bas i Stockholm.

Devysers aktier handlas Nasdaq First North Growth Market Stockholm (ticker: DVYSR). Bolagets Certified Adviser är Redeye AB. För mer information, besök www.devyser.com.