Devyser utses till en av Sveriges bästa arbetsplatser

DNA-diagnostikbolaget Devyser utsågs under onsdagskvällen, som enda bolag inom Life Science och MedTech sektorn, till en av Sveriges bästa arbetsplatser

Bakom utmärkelsen står stiftelsen Great Place To Work som årligen genomför världens största medarbetarundersökning där 12 miljoner medarbetare i drygt 50 länder svarar på frågor om sin arbetsplats. Denna undersökning används sedan för att kora de allra bästa arbetsplatserna runt om i världen.

“Det råder stenhård konkurrens inom Life Science om de bästa medarbetarna. För oss är det livsnödvändigt att kunna erbjuda en attraktiv arbetsplats för att få rätt kompetens. De som vi rekryterar ska inte bara vara skickliga inom sitt område, utan även fungera väl i vårt team.“ säger Ulf Klangby, VD på Devyser.

“Som naturvetare vill man gärna kunna mäta saker, även mjuka värden. Det finns en uppsjö av olika metoder för att mäta hur bra en arbetsplats är. Vi fastnade för Great Place To Work, en forskningsbaserad modell som har kommit att bli en global standard för att ta reda på hur bra en arbetsplats faktiskt är”– Ulf Klangby, VD på  Devyser.

Ulf Klangby, grundare och VD

ulf.klangby@devyser.com

___________________________________________________________________

Devyser utvecklar, tillverkar och säljer kit för genetisk testning till laboratorier i över 60 länder. Produkterna används för komplex DNA-testning inom onkologi, transplantation och ärftliga sjukdomar för att möjliggöra skräddarsydd cancerbehandling, diagnos av ett stort antal genetiska sjukdomar samt uppföljning av transplanterade patienter. Devysers produkter förenklar komplexa genetiska testprocesser, förbättrar provgenomströmningen, minimerar manuella moment och levererar snabba resultat. Devyser grundades 2004 och har sin bas i Stockholm.

Citat

Ulf Klangby, VD Devyser