Devysers vice vd och grundare Ulf Klangby övergår till en rådgivande roll

Devysers vice vd och grundare Ulf Klangby lämnar sin anställning på bolaget för en rådgivande roll som konsult från och med 1 juli 2023.

Ulf Klangby kommer att lämna sin operativa roll som del av koncernledningen och övergå till att stödja bolaget som konsult. Inom ramen för konsultrollen kommer Ulf bland annat stötta bolaget i affärsutveckling, patentfrågor och utvärdering av framtida produkter och teknologier.

”Devyser har gjort en otrolig resa sedan vi grundade bolaget för 19 år sedan och bolaget befinner sig idag i en mycket spännande fas med en attraktiv produktportfölj och stärkt närvaro på de viktigaste marknaderna. Jag ser nu fram emot att fortsätta bidra och stötta bolaget som rådgivare och som engagerad ägare”, kommenterar Ulf Klangby, vice VD i Devyser.

Ulf Klangby grundade 2004 Devyser tillsammans med Anders Hedrum och Dan Hauzenberger och har varit VD i bolaget under åren 2004-2020 samt medlem i bolagets styrelse från 2004 till 2021.

Från och med 1 juli kommer bolagets koncernledning att bestå av; Fredrik Alpsten, VD, Sabina Berlin, CFO, Theis Kipling, CCO, Göran Rydin, COO, och Camilla Wiberg, CHRO.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 juni klockan 08:00 CET.

För mer information vänligen kontakta:

Telefon: + 46 70 667 31 06

Om Devyser

Devyser utvecklar, tillverkar och säljer diagnostiska lösningar och analystjänster till kliniska laboratorier i fler än 50 länder. Våra produkter används för avancerad genetisk testning inom områdena ärftliga sjukdomar, onkologi och transplantation, för att möjliggöra skräddarsydd cancerbehandling, diagnos av ett stort antal genetiska sjukdomar och för uppföljning av transplanterade patienter. Devysers produkter och unika, patenterade lösning med ett provrör förenklar genetiska testprocesser, förbättrar provgenomströmningen, minimerar manuella moment och levererar snabba resultat. Vårt mål är att varje patient skall få en korrekt diagnos på kortast möjliga tid.

Devyser grundades 2004 och har sin bas i Stockholm. Bolaget har åtta egna säljkontor i Europa och USA samt ett CLIA laboratorium i Atlanta, Georgia. I augusti 2022 blev Devysers kvalitetsledningssystem och Devyser Compact certifierade enlig IVDR.

Devysers aktier handlas på Nasdaq First North Premier Growth Market Stockholm (ticker: DVYSR). Bolagets Certified Adviser är Redeye AB.

För mer information, besök www.devyser.com.