Addtech förlänger avtalet med DGC

Addtech har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av datakommunikationstjänster. Det nya avtalet sträcker sig över 3 år och beräknas vara värt cirka 3,5 mkr.

Teknikhandelskoncernen Addtech har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av en IP-VPN-lösning till Addtechs drygt 40 verksamhetsställen i Sverige, Norge, Danmark och Finland. DGC har levererat datakommunikationstjänster till Addtech sedan 2011.

– Valet att fortsätta med DGC var enkelt då vi haft ett bra samarbete under den senaste avtalsperioden samt att de fortsatt erbjuder en konkurrenskraftig lösning som svarar upp mot våra behov. Vi ser mycket fram emot ett fortsatt samarbeta med DGC säger Jesper Särnholm, Head of IT, på Addtech

– Förnyat förtroende från våra befintliga kunder är viktigt för vår fortsatta tillväxt. Denna avtalsförlängning innebär att vi går in i vår andra avtalsperiod med Addtech. Under de kommande tre åren ska vi säkerställa att vi förvaltar förtroendet vi fått från Addtech och vidareutvecklar vårt samarbete, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC grundades 1987 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 22 oktober 2014, klockan 08.30.