Addtech ny kund till DGC

Teknikhandelskoncernen Addtech har valt DGC som leverantör av en ny nordisk datakommunikationslösning. Avtalet sträcker sig över tre år och beräknas vara värt cirka 4 mkr.

Avtalet med Addtech innebär att DGC skall leverera en nordisk IP-VPN-lösning som kopplar samman drygt 40 verksamhetsställen i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Lösningen inkluderar centrala tjänster såsom brandväggs- och internetfunktioner och förbindelserna till kontoren säkras upp med redundans levererad över 3G.

– Valet av DGC var enkelt då de erbjuder en bra lösning som säkerställer Addtechs arbete med att utveckla våra interna tjänster. DGC har varit genuint professionella i alla våra kontakter och vi ser mycket fram emot att samarbeta med DGC säger Jesper Särnholm, ansvarig för IT på Addtech.

– Addtech är en ny spännande kund och nu skall vi visa dem att de gjorde rätt när de valde DGC som leverantör. Vårt mål är att på sikt få leverera fler tjänster till Addtech, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.

Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd DGC One AB, telefon: +46 8 506 50216 eller +46 70 626 28 01, e-post:
mattias.wiklund@dgc.se

Jakob Tapper, informationsansvarig DGC One AB, telefon: +46 8 506 50218 eller +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@dgc.se

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den svenska företagsmarknaden och offentliga förvaltningar i ett eget rikstäckande nät. DGC grundades 1987 och DGCs aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se
www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 18 maj 2011, klockan 08.30.