Bravida väljer nordisk lösning från DGC

Bravida, Skandinaviens främsta totalleverantör av installations- och servicetjänster, inom el, vs och ventilation, har valt en nordisk datakommunikationslösning från DGC. Avtalet löper under 3 år och omfattar leverans av en IP VPN-lösning till Bravidas drygt 150 verksamhetsställen i Sverige, Norge och Danmark. Avtalet uppgår till ett värde på ca 11 MSEK.

DGC har fått det stora förtroendet att leverera en IP VPN-lösning till Bravidas cirka 150 verksamhetsställen i Sverige, Norge och Danmark. I och med det nytecknade avtalet med DGC samlar Bravida sin datakommunikation för sin nordiska verksamhet i ett och samma nät från en leverantör.

- Det var viktigt för oss att den leverantör vi valde kunde leverera en enhetlig nordisk lösning. DGC hade det bästa erbjudandet, både sett till pris och prestanda, säger Petter Håkanson, CIO på Bravida.

- Detta är en riktig prestigeaffär för oss. Att väljas ut att bli den leverantör som levererar en nordisk datakommunikationslösning till ett företag som Bravida är mycket glädjande för oss på DGC. Upphandlingen var hård och vi fick slåss hårt för att bevisa att vi är rätt leverantör för Bravida. Bravida ställer höga krav på kvalitet och servicenivåer vilket vi kunnat uppfylla. Utan att erbjuda en hög tillgänglighet, bra support och ett personligt engagemang hade vi inte fått Bravidas förtroende, kommenterar Mattias Wiklund, vice VD för DGC.

DGC är en nätoperatör som erbjuder datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den nordiska företagsmarknaden. DGC grundades 1987, är 100 anställda och omsätter ca 180 mkr per år med god lönsamhet. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Om Bravida
Bravida är Skandinaviens främsta totalleverantör av installations- och servicetjänster, inom el, vs och ventilation. Bravida har fem divisioner och finns representerade på cirka 150 platser i Sverige, Norge och Danmark och har ca 8000 medarbetare.

För mer information kontakta:
Mattias Wiklund, vice VD DGC One AB
Telefon: +46 8 506 502 16 eller +46 70 626 28 01