Däckia förlänger avtalet med DGC

Däckia, en av Sveriges största däckservicekedjor, har valt att förlänga avtalet med DGC avseende IT-drift. Det nya avtalet sträcker sig över tre år och beräknas vara värt cirka 6 mkr.

Däckia har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av IT-drifttjänster. Det nya avtalet omfattar bland annat användarnära tjänster, drift av kundspecifika servrar och användarsupport. DGC har levererat drifttjänster till Däckia sedan 2002 och är också leverantör av däckservicekedjans datakommunikationslösning.

– Vi ställer höga krav på driftsäkerhet och support. Att IT-driften fungerar utan störningar är viktigt för att verkstäderna ska kunna ge våra kunder bästa tänkbara service, säger Mattias Lindh, IT-ansvarig på Däckia.

– Däckia är en av våra äldsta driftkunder och jag är mycket glad över att vi återigen får förnyat förtroende. Kundnöjdhet och kundlojalitet är vårt högsta mål på DGC. Nöjda och lojala kunder gör att vi kan fortsätta att växa och vinna nya marknadsandelar, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd på DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC grundades 1987 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 15 januari 2014, klockan 08.30.