DGC börjar med att följa upp miljömål i kvartalsrapporterna

Från och med det tredje kvartalet 2013, som ett av de första noterade bolagen, kommer DGC att inkludera uppföljning av företagets miljömål i de finansiella kvartalsrapporterna.

Sedan 2009 har DGC, som ett av de första bolagen på Small Cap, årligen producerat en hållbarhetsredovisning enligt GRI:s riktlinjer. 2011 gjorde DGC ett tillägg i sin visionsformulering om att tillväxten inte bara skall vara lönsam utan också grön och hållbar. Året efter fastslogs tre nya miljömål inom områdena energiförbrukning, växthusgasutsläpp och elektronikavfall. Nu tar DGC nästa steg och börjar med att upp miljömålen i de finansiella kvartalsrapporterna.

– Det som mäts blir också gjort. Genom att integrera och synliggöra vårt miljöarbete i våra kvartalsrapporter utmanar vi oss själva till att kontinuerligt och mer aktivt arbeta med dessa frågor. Datainsamling och diskussioner kommer från och med nu ske varje kvartal istället för som tidigare i samband med produktion av års- och hållbarhetsredovisning. Detta ger oss möjlighet att upptäcka avvikelser tidigare samtidigt som vi blir mer transparenta, säger Jakob Tapper, informationsansvarig med ansvar för hållbarhetsfrågor på DGC.

Kvartalsrapport och telefonkonferens
DGC:s delårsrapport för det tredje kvartalet offentliggörs idag, den 24 oktober, klockan 08.30. Med anledning härav inbjuder DGC till en telefonkonferens idag klockan 10.00 där kvartalsrapporten presenteras. Mer information om telefonkonferensen finns på: http://dgc.se/Investerare/Press/Pressmeddelanden/Nyheter/?itemid=819946

Jakob Tapper, informationsansvarig DGC One AB, telefon: +46 8 506 50218 eller +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@dgc.se.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC grundades 1987 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 24 oktober 2013 kl. 08.00