DGC en av Sveriges bästa arbetsplatser

Den 16e april utsåg undersökningsföretaget Great Place To Work Institute Sverige, i samarbete med tidningen Veckans Affärer, de bästa arbetsplatserna i Sverige. DGC placerade sig som en av de åtta bästa arbetsplatserna bland Sveriges medelstora företag.

” – Under 2005 bestämde vi att DGC ska bli IT-branschens bästa arbetsplats. Det första vi gjorde var att medarbetare och ledning tillsammans jobbade fram en medarbetarpolicy som berättar hur vi vill bete oss mot varandra som arbetskamrater. Under 2006 fortsatte vi med att formulera våra grundvärderingar och tydliggöra vilka mål vi har för vårt företag. Vi klargjorde också vilka förväntningar vi har på våra chefer. De har i sin tur jobbat hårdare med utvecklingssamtal och rak feedback till alla medarbetare. Vi tror att allting hänger ihop i en god cirkel. Duktiga chefer och motiverade medarbetare skapar en kultur med nöjda kunder och lönsam tillväxt, säger Jörgen Qwist, VD för DGC.”

” – Vi deltar i tävlingen ”Sveriges bästa arbetsplats” för att få en objektiv jämförelse av DGC som arbetsplats med andra företag. Vi är ett målorienterat företag som vill jobba mot tydliga mål och mäta våra framgångar. Att vi fick bättre betyg i år än förra året, då vi kom på plats 12, ger oss återkopplingen att våra insatser gör oss till en bättre arbetsplats med nöjdare och mer motiverade medarbetare. Det ger alla chefer och medarbetare positiv energi att förverkliga den handlingsplan vi har satt upp för 2007, det är allas ansvar att skapa en bra arbetsplats, säger Jörgen Qwist, VD för DGC.”

DGC är en nätoperatör som erbjuder datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den svenska företagsmarknaden. DGC grundades 1987, är 100 anställda och omsätter ca 180 mkr per år med god lönsamhet.

Om A Great Place To Work Institute och undersökningen ”Sveriges bästa arbetsplats”
Great Place to Work® Institute, Inc. är ett undersöknings- och managementkonsultföretag med huvudkontor i USA. Det svenska dotterbolaget ansvarar för undersökningen ”Sveriges bästa arbetsplats”. Undersökningen genomförs årligen i över 20 länder. Medarbetarna svarar på frågor om respekt, rättvisa, trovärdighet, stolthet och kamratskap. Utöver detta görs en bedömning av organisationens policies och kultur. Det är medarbetarnas uppfattning av arbetsplatsen som väger tyngst och utgör 2/3 av den totala poängsumman. DGC placerade sig som en av de 8 bästa arbetsplatserna bland medelstora företag med 50-250 anställda i Sverige. Mer information om Sveriges bästa arbetsplats finns på www.sverigesbastaarbetsplatser.se/press.

För mer information kontakta:
Jörgen Qwist, VD DGC One AB
Telefon: +46 8 506 106 63 eller +46 708 34 28 34