DGC fibrerar Electrolux Homebutikerna

Electrolux HemProdukter AB har för butikskedjan Electrolux Home förlängt avtalet med DGC avseende leverans av datakommunikationstjänster. Det nya avtalet sträcker sig över 4 år och innebär att Electrolux Home uppgraderar till ett fiberbaserat butiksdatanät.

Electrolux Home, som är butikskedjan för hela köket och erbjuder kompletta köks- och förvaringsinredningar, vitvaror och ett brett sortiment av noggrant utvalda hushållsprodukter, har varit kund till DGC sedan 2008. Nu har avtalet förlängts i ytterligare 4 år. I samband med avtalsförlängningen uppgraderas butiksdatanätet från koppar- till fiberförbindelser.

– Många av våra befintliga kunder väljer nu att uppgradera till fiberbaserade tjänster, ofta i samband med att avtalet förlängs. Och vi ser samma fibertrend när vi vinner nya kunder. Vi är väl förberedda inför detta teknikskifte och kan leverera kostnadseffektiva fibertjänster över hela landet. Vår relation med Electorlux Home-kedjan sträcker sig långt tillbaka i tiden och vi har en god förståelse för deras behov. Jag ser fram emot en ny avtalsperiod, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 20 april 2017, klockan 09.00.