• DGC One/

DGC har fått tilldelningsbeslut av Arbetsförmedlingen avseende kontaktcenter- och växeltjänster

Arbetsförmedlingen har upphandlat kontaktcenter- och växeltjänster och har i sitt tilldelningsbeslut meddelat att DGC har vunnit upphandlingen. Observera att detta beslut inte är att betrakta som ett undertecknat avtal då tilldelningsbeslutet kan bli föremål för överprövning.

Ett kommande avtal kommer att sträcka sig över 5 år med en option om förlängning i ytterligare 2+2 år. DGC beräknar avtalsvärdet över de första 5 åren till cirka 110 mkr.

Arbetsförmedlingens upphandling omfattar implementation, leverans, drift och support av IT-stöd som tjänst för Arbetsförmedlingens kontaktcenter, växelsystem samt telefonistfunktion. Tjänsten omfattar kontaktcentersystem, växelsystem, telefonistsystem, system för bemanningsplanering, andra nödvändiga system samt integrationer till Arbetsförmedlingens befintliga system, t.ex. verksamhetssystem.

Arbetsförmedlingens vision är att skapa ett kundstödssystem som, med hjälp av moduler eller integrationer mot andra system, samlar funktioner från deras nuvarande kontaktcenter-, växel- och telefonistsystem, e-post, chatt, sociala medier, video, andra former av distansmöten i ett och samma gränssnitt för användaren.

- Vi ser detta som en stor framgång även om vi vet att många tilldelningsbeslut blir överklagade och det kan dröja en tid innan vi vet om vi får teckna avtal. Att vi vinner upphandlingen visar att vi har ett konkurrenskraftigt erbjudande inom komplexa kontaktcenterlösningar och växeltjänster, säger Jörgen Qwist, vd på DGC.

Jörgen Qwist, vd DGC One AB, telefon: +46 8 506 106 63 eller +46 708 34 28 34, e-post jorgen.qwist@dgc

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen är sådan som DGC ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 juni 2016 kl. 11.10.