DGC har tecknat service provider-avtal med 3 Sverige för mobila tjänster

DGC har tecknat ett service provider-avtal med 3 Sverige vilket ger DGC rätt att använda 3:s svenska 3G/4G-nät för mobila tele- och datatjänster.

Sedan tidigare har DGC ett service provider-avtal med Tele2. DGC:s integration med 3 kommer att bli klar under det andra kvartalet 2016.

- Det är viktigt för oss att vi har konkurrenskraftiga mobila tjänster och vi ser nu mycket fram emot att samarbeta med 3. Vårt telefonierbjudande riktar sig primärt till stora kunder inom privat och offentlig sektor och då 3 har sitt företagsfokus på små och medelstora företag kommer vi att komplettera varandra på ett bra sätt, säger Jörgen Qwist, vd på DGC.

- Det känns väldigt kul att inleda ett samarbete med en så etablerad aktör som DGC. Att våra respektive målgrupper på företagsmarknaden skiljer sig känns som en god förutsättning för ett lyckat samarbete, säger Nicholas Högberg, vd på 3 Sverige.

Jörgen Qwist, vd DGC One AB, telefon: +46 8 506 106 00, e-post: jq@dgc.se
Kamran Alemdar, pr- och informationschef, 3 Sverige, telefon: + 735 33 78 64, kamran.alemdar@tre.se

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC grundades 1991 och DGC:s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 16 februari 2016, klockan 10.00.