DGC och Bestseller förlänger samarbetet

​DGC får förnyat förtroende av modeföretaget Bestseller med butikskoncept och varumärken som exempelvis Jack & Jones, Vero Moda och Name it. DGC skall som tidigare leverera en datakommunikationslösning till Bestsellers cirka 200 butiker i Sverige. Det nya avtalet sträcker sig över tre år och beräknas vara värt cirka 5 mkr.

DGC har sedan 2004 levererat en IP-VPN-lösning till Bestsellers cirka 200 butiker i Sverige. Nu förlängs samarbetet med ytterligare tre år och samtliga butiker erbjuds att uppgradera sin förbindelse samt teckna sig för DGCs telefonilösning – DGC Centrex.

– Att fortsätta samarbetet med DGC har varit ett lätt och naturligt val för Bestseller. DGC ger oss driftsäkerheten, flexibiliteten och engagemanget som krävs för vår expansion, säger Fredrik Rubne, IT-Retail Manager, på Bestseller.

– Vi är mycket glada över att Bestseller förlänger avtalet med oss. Bestseller har varit en viktig samarbetspartner när vi byggt upp och utvecklat vårt erbjudande till detaljhandeln. Att de ger oss fortsatt förtroende visar att vårt erbjudande till detaljhandeln är mycket starkt, säger Mattias Wiklund, Försäljningschef och vice VD för DGC.

För mer information kontakta
Mattias Wiklund, Försäljningschef och vice VD DGC One AB, telefon: +46 8 506 50216 eller +46 70 626 28 01, E-post: mattias.wiklund@dgc.se

Jakob Tapper, Informationsansvarig DGC One AB, telefon: +46 8 506 50218 eller +46 739 81 63 33, E-post: jakob.tapper@dgc.se

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den svenska företagsmarknaden och offentliga förvaltningar i ett eget rikstäckande nät. DGC grundades 1987 och DGCs aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se

Om Bestseller
Bestseller är en familjeägd dansk modekoncern som grundades 1975 av Troels Holch Povlsen. Bestseller är idag en av Skandinaviens största modeleverantörer med 230 butiker i Sverige, 5700 butiker i världen, samt är verksam i över 40 länder. Varumärken som tillhör koncernen är bland andra: Vero Moda, Jack & Jones, Name it, ONLY, Pieces, Selected. Mer information om Bestseller: www.bestseller.com

Informationen lämnades för offentliggörande den 27 september 2010, klockan 13.00.