DGC skall leverera växeltjänster och telefoni till Kronans Droghandel

DGC utökar sin leverans till Kronans Droghandel till att även omfatta växeltjänster samt fast och mobil telefoni. Leverans skall ske till 216 apotek Sverige. Avtalet beräknas vara värt cirka 4 mkr.

Kronans Droghandel som driver 216 apotek i Sverige har valt DGC som ny leverantör av växeltjänster samt av fast och mobil telefoni. Lösningen bygger på DGC:s centraliserade växeltjänst i vilken de mobila anknytningarna integreras fullt ut. Totalt skall DGC leverera cirka 340 mobila anknytningar samt 400 fasta anknytningar. DGC levererar sedan tidigare en datakommunikationslösning till Kronans Droghandel.

– Vi har under en tid haft flera operatörer, men samlar nu all telefoni under samma hatt, och kan passa på att sänka kostnader men även modernisera vår telefoni med en IP-lösning, säger Ellenor Axelsson, chef IM-OPS, på Kronans Droghandel.

– Vårt erbjudande inom telefoni med centraliserade växeltjänster där vi integrerar såväl fasta och mobila anknytningar är väldigt starkt. Eftersom vi i många fall redan levererar datakommunikation kan kunden använda samma förbindelser för data och telefoni vilket ger sänkta kostnader och färre leverantörer. Att vi får utökat förtroende från Kronans Droghandel är viktigt för oss och visar hur vi vill växa tillsammans med våra kunder, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd på DGC

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC grundades 1987 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 28 september 2012, klockan 14.00.

DGC