DGC utökar leveransen med fler IT-drifttjänster till Aditro

Aditro har tecknat ett nytt avtal med DGC avseende leverans av IT-drifttjänster. Det nya avtalet sträcker sig över 3 år och beräknas vara värt cirka 1,3 mkr.

Aditro, som erbjuder lösningar och tjänster inom HRM-system, ekonomisystem och rekryteringssystem, har tecknat ett nytt avtal med DGC. DGC ska leverera virtuell kapacitet, databasdrift samt drift av operativsystem och webb. Aditro har varit kund till DGC sedan 2008.

– Vi utökar nu samarbetet med DGC, som sedan tidigare levererar drift av Aditro Recruit, med en kompletterande lönerelaterad drifttjänst till oss. Höga krav på stabil och säker drift är avgörande för våra leveranser och vi ser fram emot ett fortsatt samarbete, säger Magnus Högvall, VD för Aditro Public

– Jag är glad över att vi får förlängt och utökat förtroende av Aditro som är en ledande aktör inom HRM- och lönesystem till bland annat offentlig sektor. Jag ser fram emot vårt fortsatta samarbete, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.

Magnus Högvall, VD Aditro Public AB,telefon: +46 10 451 20 10  eller +46 702 26 02 15

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 18 juni 2015, klockan 08.30.