DGC utökar samarbetet med betalkoncernen Bambora

DGC har fått utökat förtroende från Bambora, en svensk betalkoncern med global närvaro vars främsta mål är att utveckla och stärka sina kunders verksamhet – i butik, på nätet eller i mobilen. DGC:s utökade förtroende innebär att DGC kommer att drifta en betalväxellösning för Bambora. Det nya avtalet sträcker sig över 4 år och beräknas vara värt cirka 25 mkr.

Sedan 2015 har DGC levererat drift av Bamboras betallösningssystem samt arbetsplatstjänster i Europa. Nu utökas DGC:s leverans till att också omfatta drift av en betalväxellösning för Bambora.

– Allt vi gör är en konsekvens av våra kunders vardag och för att förtjäna deras förtroende behöver vi kunna garantera dem högsta säkerhet och tillgänglighet. I detta arbete är DGC en mycket viktig och värdefull partner som vi är glada att nu kunna fördjupa vårt samarbete med ytterligare, säger Daniel Nordstrand, Head of IT Europe på Bambora.

- Jag är mycket glad över att vi får ett utökat förtroende av Bambora och att vi nu ska ta driftansvar för ytterligare en stor lösning inom bank och finans. Bambora ställer mycket höga krav på tillgänglighet och säkerhet i de lösningar vi levererar till dem idag och vår kommande leverans till Bambora är inget undantag från detta, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.

Claes Nyströmer, head of communications & PR på Bambora, telefon: +46 703 41 46 49, e-post: claes.nystromer@bambora.com

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Om Bambora
Bambora hjälper handlare att utvecklas och växa. Med en rad enkla betalningsprodukter gör Bambora det lättare att hålla reda på dagliga transaktioner - på nätet, i butik, och i mobilen. Bambora grundades 2015 och är en sammanslagning av en rad företag med mångårig erfarenhet inom betalbranschen. Bambora behandlar betalningar på 65 marknader till ett värde av 45 miljarder Euro per år. Bambora har över 600 anställda med kontor i 13 länder runt om i världen. För mer information, besök www.bambora.com

Informationen lämnades för offentliggörande den 21 mars 2017, klockan 08.30.