DGC vinnare i Migrationsverkets upphandling av kontaktcenter

Migrationsverket har upphandlat en ny kontaktcenterlösning. Upphandlingen omfattar kontaktcentertjänster för 150-450 agenter. Migrationsverket har nu meddelat i sitt tilldelningsbeslut att DGC har vunnit upphandlingen.

Ett kommande avtal är planerat att sträcka sig över 3 år med en option om förlängning i ytterligare 1+1 år. DGC beräknar att avtalsvärdet över de första 3 åren är cirka 30 mkr.

Observera att detta beslut inte är att betrakta som ett undertecknat avtal då tilldelningsbeslutet kan bli föremål för överprövning och således kan undanröjas av beslut i domstol.

- Många tilldelningsbeslut blir överklagade så det kan ta lång tid innan vi har ett giltigt avtal, men vi ser ändå detta som en framgång. Att vi vinner den här upphandlingen i högsta möjliga konkurrens visar att vi har ett bra erbjudande inom kontaktcenter och det är en tillväxtmarknad för oss, säger Mattias Wiklund, försäljningschef på DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 22 oktober 2015, klockan 08.00.