DGC vinnare i Östgötatrafikens upphandling av datakommunikationstjänster

DGC har vunnit Östgötatrafikens upphandling av datakommunikationstjänster. Avtalet sträcker sig över 3 år med möjlighet till förlängning i ytterligare 2 år.

DGC ska leverera datakommunikationstjänster till Östgötatrafikens cirka 50 verksamhetsställen. Östgötatrafiken, som samordnar kollektivtrafiken i Östergötland, är ett IT-intensivt företag med väl utbyggd kommunikation och informationshantering mot resenärer, fordon och försäljningsombud. Östgötatrafiken är en ny kund till DGC.

– Vi fortsätter att vinna fler upphandlingar inom offentlig sektor. Prestanda och hög tillgänglighet var prioriterade områden i Östgötatrafikens upphandling. Jag ser fram emot att vi ska leverera just detta till ytterligare en ny kund, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 7 december 2016, klockan 08.30.