Dialect väljer datakommunikationslösning från DGC

Telecom och IT-kedjan Dialect har valt DGC som leverantör av en ny datakommunikationslösning. Avtalet löper under 3 år och omfattar en leverans av en IP VPN-lösning för ett nytt butiksdatanät till cirka 70 Dialectbutiker i Sverige.
Dialect är en rikstäckande kedja som arbetar med att tillfredställa företags behov av IT och kommunikationslösningar. DGC har fått det stora förtroendet att leverera en IP VPN-lösning till Dialect för att skapa ett nytt butiksdatanät för kedjans butiker.

- Med en butiksverksamhet som vår sökte vi efter en partner med en bra täckning i sitt nät och som kombinerar detta med ett prisvärt erbjudande. Detta fann vi hos DGC. Dessutom kände vi att DGC engagerade sig i oss som kund och uppfyllde våra krav på service- och tillgänglighetsnivåer, säger Joakim Larsson som är IT-chef för Dialect kedjan.

Utöver skapandet av ett nytt butiksdatanät ska DGC även leverera en VPN-koppling som kopplar samman kedjans butiksdatanät med Dialects drifthallslösning.

- Vi är naturligtvis mycket glada över att Dialect väljer en datakommunikationslösning från oss på DGC. Vi har nått stor framgång som leverantör av IT-infrastruktur till butikshandeln. Vi har skräddarsydda lösningar som i utvecklingen har tagit sin utgångspunkt i de krav som butikskedjor ställer på exempelvis sin datakommunikationslösning. Att Dialect har valt vår lösning ser vi som ytterligare ett bevis på att våra lösningar är intressanta för målgruppen, säger Mattias Wiklund, vice VD på DGC.

DGC är en nätoperatör som erbjuder datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den nordiska företagsmarknaden. DGC grundades 1987, är 100 anställda och omsätter ca 180 mkr per år med god lönsamhet. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Om Dialect
Telecom och IT-kedjan är en rikstäckande kedja som tillfredställer företags behov av IT och kommunikationslösningar. Dialect har över 600 anställda och omsätter drygt 1,3 mdr. För mer information om Dialect, se www.dialect.se.

För mer information kontakta:
Mattias Wiklund, vice VD DGC One AB
Telefon: +46 8 506 502 16 eller +46 70 626 28 01