Genombrottsaffär för DGC – tecknar avtal med Huddinge kommun

Huddinge kommun har tecknat ett avtal med DGC avseende leverans av en datakommunikationslösning till 160 verksamhetsställen i kommunen. Avtalet beräknas vara värt cirka 15-20 mkr och sträcker sig över tre år med möjlighet till förlängning i ett år. Huddinge kommun är Stockholms läns näst största kommun.

I maj 2009 tecknade DGC ramavtal med Kammarkollegiet avseende ”Fasta och mobila operatörstjänster samt transmissionstjänster 2008” och nu har DGC tecknat sitt första avtal inom ramavtalsområdet. – Det här en genombrottsaffär, i ett nytt marknadssegment, för oss på DGC. Vi är en etablerad utmanare till de före detta nordiska telefonmonopolen på den svenska företagsmarknaden och våra tjänster passar den offentliga sektorn lika bra. Självklart är jag mycket nöjd över vårt första avtal inom ramavtalsområdet och Huddinge kommuns beslut ger oss goda utsikter om fler affärer inom offentlig sektor, säger Mattias Wiklund, Försäljningschef och vice VD för DGC. Avtalet innebär att DGC skall leverera en datakommunikationslösning till 160 verksamhetsställen inom kommunen. Avtalet med Huddinge kommun kom till efter att kommunen genomfört en ny upphandling, som en andra konkurrensutsättning, från Kammarkollegiets upphandling.