Glitter förlänger avtalet med DGC i ytterligare tre år

Glitter har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av datakommunikationstjänster. Det nya avtalet sträcker sig över tre år och beräknas vara värt cirka 6,5 mkr.

Glitter, med över 250 butiker i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Polen, har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av en IP-VPN-lösning. DGC har levererat datakommunikationstjänster till Glitter sedan 2005 samt IT-drifttjänster sedan 2007.

– DGC har levererat datakommunikationstjänster till oss sedan 2005 och vi har hela tiden haft en givande dialog om hur tjänsterna skall utvecklas och optimeras för att passa vår verksamhet. Det känns naturligt att förlänga avtalet med DGC och fortsätta att utveckla vårt samarbete, säger Marie-Louise Orest, IT-chef, på Glitter.

– Glitter är en stor kund som vi levererat tjänster till under många år. Relationen med Glitter har utvecklat oss som leverantör inom alla våra tjänsteområden. Samarbetet har präglats av kontinuerlig utveckling för att skapa kostnadseffektiva och produktiva lösningar. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta denna resa tillsammans med Glitter, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd på DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den svenska företagsmarknaden och offentliga förvaltningar i ett eget rikstäckande nät. DGC grundades 1987 och DGCs aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 21 mars 2013, klockan 08.30.

DGC