Glitter International förlänger IT-driftavtal med DGC

Glitter International har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av IT-drifttjänster. Det nya avtalet sträcker sig över tre år och beräknas vara värt cirka 8 mkr.

Glitter, med över 220 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark, har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av IT-drifttjänster. DGC kommer leverera en ny typ av driftlösning för Glitter som baseras på en kunddedikerad plattform i DGC:s datacenter kombinerat med publika molntjänster som Office 365. Avtalsförlängningen kom till efter att Glitter genomfört en ny upphandling där det fanns flera anbudsgivare. DGC har levererat drifttjänster till Glitter sedan 2007 och är också leverantör av datakommunikationstjänster till Glitter.

– DGC gör alltid det lilla extra för oss som kund. Vare sig det gäller att möta upp nya krav eller säkerställa leveranser på kort varsel får vi alltid snabb och kvalificerad hjälp när vi behöver den som mest. DGC:s strategi, kompetens och servicekänsla gör att vi känner oss trygga i vårt val av leverantör, säger Jimmy Brus, IT-chef på Glitter.

– Att Glitter ger oss förnyat förtroende visar att vi lever upp till deras högt ställda krav på tillgänglighet, kvalitet och support. Som mångårig leverantör av både datakommunikations- och IT-drifttjänster har vår relation med Glitter kontinuerligt utvecklats och jag ser mycket fram emot vårt fortsatta samarbete, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 27 maj 2016, klockan 08.30.