GlobeSoft ny IT-driftkund till DGC

DGC är ny leverantör av IT-drifttjänster till GlobeSoft. Avtalet sträcker sig över 4 år och beräknas vara värt cirka 3,5 mkr.

DGC är ny leverantör av IT-drifttjänster till GlobeSoft. GlobeSoft erbjuder organisationer inom både offentlig och privat sektor webbaserade lösningar för bland annat rekrytering och kompetensinventering. DGC ska leverera virtuell kapacitet med både Linux- och Windowsservrar samt konsulttjänster.

– Att inte längre själva ta hand om hårdvara och drift har med tiden blivit självklart för oss och valet av IT-driftleverantör föll på DGC. Trots en komplex driftmiljö har flytten till DGC gått smidigt och samarbetet har inletts mycket bra. Nu ser jag ser fram emot att löpande kunna ta del av DGC:s kompetens så att vi kan höja kvaliteten på leveransen till våra kunder ytterligare, säger Nils Bergman, VD på GlobeSoft.

– Det känns kul att få leverera IT-drifttjänster till ett företag vars erbjudande är uppbyggt kring IT. Vi ska förvalta det förtroende vi fått från GlobeSoft på bästa sätt och jag ser fram emot vårt samarbete, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd på DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC grundades 1987 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 19 september 2014, klockan 08.30.