Golden Heights förlänger avtalet med DGC

Golden Heights har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av datakommunikationstjänster. Det nya avtalet sträcker sig över 3 år och beräknas vara värt cirka 6 mkr.

Golden Heights, som bedriver försäljning av guldsmedsvaror och smycken i Sverige och Finland med butikskedjor som Guldfynd, Hallbergs Guld, Albrekts Guld, Lyxxa, Kultajousi, Elegance och Westerback, har förlängt avtalet med DGC. DGC levererar en IP-VPN-lösning till kedjans drygt 300 butiker och kontor. DGC har levererat datakommunikationstjänster till Golden Heights sedan 2005.

– I vår fortsatta expansion är det viktigt att ha en stabil och driftsäker kommunikationsplattform vilket DGC levererar. Vi är mycket nöjda med DGC:s tjänster och medarbetarnas engagemang, säger Stefan Sjöstedt, CIO på Golden Heights.

– En av våra absoluta styrkor är att leverera säkra och kostnadseffektiva IT-infrastrukturtjänster till kunder med verksamhet på många platser. Vi har levererat datakommunikationstjänster till Golden Heights i drygt 10 år och jag ser fram emot en ny avtalsperiod, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 7 oktober 2016, klockan 08.30.