Hemtex väljer kommunikationslösning från DGC

Nätoperatören DGC, har efter en upphandling fått förnyat förtroende av Nordens ledande kedja för hemtextilier – Hemtex. Avtalet löper över tre år och innebär att DGC skall leverera en datakommunikationslösning till Hemtexkedjans över 200 butiker i Norden, Estland samt Polen. Lösningen omfattar även accesser till produktionsplatser i Asien samt möjliggör inloggning från distans. Hemtex och DGC inledde sitt samarbete avseende leverans av datakommunikationstjänster 2004.

- Vi har sedan 2004 utvecklat vårt samarbete vilket bidragit till att vi nu har en mycket hög leveranssäkerhet av datakommunikationstjänster till våra butiker. DGCs personal är hängiven och engagerad i oss som kund vilket gör att det känns naturligt att förlänga avtalet med DGC, säger Anki Jansson, IT-chef på Hemtex.

- Vi på DGC är mycket glada och stolta över att Hemtex ger oss förnyat förtroende att leverera affärskritiska datakommunikationstjänster. Att vi har levererat en lösning med hög tillgänglighet, bra support och ett personligt engagemang under föregående avtalsperiod var naturligtvis en förutsättning för att vi skulle få förnyat förtroende, kommenterar Mattias Wiklund, vice VD och Försäljningschef på DGC.

Om Hemtex
Hemtex är Nordens ledande hemtextilkedja med totalt 207 butiker i december 2007, varav 144 i Sverige, 39 i Finland, 9 i Danmark, 12 i Norge, 1 i Estland och 2 i Polen. För mer information om Hemtex, se www.hemtex.se.

DGC är en nätoperatör som erbjuder datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den svenska företagsmarknaden. DGC grundades 1987, är 100 anställda och omsätter ca 220 mkr per år med god lönsamhet. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

För mer information kontakta:
Mattias Wiklund, vice VD DGC One AB, telefon: +46 8 506 502 16 eller +46 70 626 28 01
E-post: mattias.wiklund@dgc.se

Jakob Tapper, Informationsansvarig DGC One AB, telefon: +46 8 506 50218 eller +46 739 81 63 33
E-post: jakob.tapper@dgc.se