Huddinge kommun förlänger avtalet med DGC

Huddinge kommun har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av datakommunikationstjänster med ytterligare ett år. Det nya avtalet beräknas vara värt cirka 4 mkr.

DGC har levererat datakommunikationstjänster till Huddinge kommun sedan 2009 och nu har avtalet förlängts med ytterligare ett år. Avtalet omfattar leverans till Huddinge kommuns cirka 160 verksamhetsställen. Huddinge kommun är Stockholms läns näst största kommun.

– Att vi får förnyat förtroende från Huddinge kommun är viktigt för oss eftersom det är en av våra större kunder inom offentlig sektor. Att avtalet förlängs betyder också att kunden är nöjd med vår leverans. Vi har under den gångna avtalsperioden bland annat hjälpt Huddinge kommun att öka andelen fiberanslutningar till deras verksamhetsställen i kommunen, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd på DGC.

Jakob Tapper, informationsansvarig DGC One AB, telefon: +46 8 506 50218 eller +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@dgc.se

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC grundades 1987 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 13 juni 2012, klockan 11.00.

DGC