Iduna förlänger och utökar avtalet med DGC

Iduna förlänger och utökar avtalet med DGC avseende leverans av datakommunikationstjänster. Det nya avtalet omfattar även leveranser till butikerna i Finland och sträcker sig över tre år. Avtalsvärdet beräknas till cirka 7 mkr.

Sedan 2005 har DGC levererat datakommunikationstjänster till Idunas butikskedjor Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld i Sverige. Nu har ett nytt avtal tecknats där Iduna även har valt DGC som leverantör även till butikskedjan Kultajosi i Finland. Sammanlagt rör det sig om att DGC skall leverera datakommunikationstjänster till cirka 300 butiker och kontor i Sverige och Finland.

– Vi ställer höga krav på våra leverantörer och DGC har under flera år tillfört verksamheten en stabil och driftsäker kommunikationsplattform som nu även utökas till den finska verksamheten. Vi är mycket nöjda med DGC:s tjänster och medarbetarnas engagemang, säger Stefan Sjöstedt, IT-chef på Iduna.

– Det känns särskilt bra att vi nu får utökat förtroende från Iduna. Vi har levererat tjänster till dem sedan 2005 men då inom Sveriges gränser. Nu utökas vårt samarbete till att också omfatta leveranser i Finland. Att våra kunder förlänger och utökar avtalen med oss är ett kvitto på att vi lever upp till kundernas förväntningar, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd på DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC grundades 1987 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 20 augusti 2013, klockan 10.00.