INDISKA väljer datakommunikationslösning från DGC

Nätoperatören DGC har tecknat avtal med butikskedjans INDISKA om leverans av en IP-VPN-lösning till 70 butiker och kontor i Norden. Avtalet sträcker sig över tre år och är värt cirka 2,5 mkr.

Mode- och inredningskedjan INDISKA har valt DGC som leverantör av en ny datakommunikationslösning. DGC skall leverera IP-VPN-lösningen ”Retail Net” som knyter samman samtliga butiker och kontor i ett privat nätverk. Lösningen innehåller centraliserade tjänster som kortbetalningstjänster och Internet.

– DGC har en lång erfarenhet av leveranser till detaljhandeln vilket också understryks genom flera relevanta referenskunder. Detta tillsammans med en lösning som kombinerar en attraktiv prisbild och hög prestanda var avgörande för valet av leverantör. Nu kommer vi få en framtidssäker lösning som är förberedd för IP-telefoni och jag ser fram emot ett utvecklande samarbete tillsammans med DGC, säger Torbjörn Hestell, IT-chef, INDISKA.

– Jag är mycket glad över att vi har fått förtroendet från INDISKA att leverera deras nya datakommunikationslösning. I likhet med våra övriga kunder inom detaljhandeln ställer INDISKA höga krav på tillgänglighet och anpassade supporttider. Att vi nu vinner ännu en kund inom detaljhandeln är ytterligare ett bevis på att vårt erbjudande lever upp till de höga krav som de stora kedjorna i Sverige och Norden har, säger Mattias Wiklund, Försäljningschef och vice VD för DGC.

DGC är en nätoperatör som erbjuder datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den svenska företagsmarknaden. DGC har cirka 90 anställda och omsatte under 2007 drygt 220 mkr med god lönsamhet. DGC har för avsikt att genomföra en börsnotering vid OMX Nordiska Börs, med en planerad första noteringsdag den 16 juni 2008. För mer information, se www.dgc.se.

Om INDISKA
INDISKA säljer en unik mix av mode och inredning med inspiration från Indien. INDISKA har idag drygt 80 butiker i Sverige, Danmark, Norge och Finland och sysselsätter cirka 600 personer och har huvudkontor i Stockholm. INDISKA ägs och drivs av familjen Thambert. För mer information, se www.indiska.com.

För mer information kontakta:
Mattias Wiklund, Försäljningschef och vice VD DGC One AB, telefon: +46 8 506 502 16 eller +46 70 626 28 01, E-post: mattias.wiklund@dgc.se

Jakob Tapper, Informationsansvarig DGC One AB, telefon: +46 8 506 50218 eller +46 739 81 63 33, E-post: jakob.tapper@dgc.se