Memira förlänger avtalet med DGC

Memira har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av datakommunikations-, IT-drift- och telefonitjänster. Det nya avtalet sträcker sig över 3 år och beräknas vara värt cirka 9,5 mkr.

Memira, Nordens ledande kedja inom refraktiv kirurgi, har förlängt avtalet med DGC. DGC ska leverera drift och underhåll av bland annat verksamhetssystem och kontorsapplikationer till Memiras användare. Därutöver ska DGC leverera en IP-VPN-lösning som knyter samman Memiras cirka 40 verksamhetsställen i Sverige, Norge och Danmark samt en centraliserad telefoni- och kontaktcenterlösning.

– Med en geografiskt spridd verksamhet är tillgänglighet och säkerhet till våra centralt driftade system alltid högsta prioritet för oss. DGC har visat att de lever upp till våra högt ställda krav vilket gjorde det naturligt att fortsätta med DGC som leverantör, säger Mikael Lind, Drift- och supportchef IT på Memira.

– Memira är en modern beställare av IT med höga krav på flexibilitet och tillgänglighet och vi är stolta över att få Memiras fortsatta förtroende. Vi ser att allt fler företag vill samla sina IT-infrastrukturtjänster hos en leverantör med en support och avtalet med Memira är ett exempel på detta, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 2 september 2016, klockan 08.30.