Siba förlänger avtalet med DGC i ytterligare tre år

Hemelektronikkedjan Siba har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av datakommunikationstjänster. Det nya avtalet sträcker sig över tre år och beräknas vara värt cirka 3 mkr.

Siba har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av en IP-VPN-lösning till kedjans drygt 40 butiker i Sverige, Norge och Danmark . DGC har levererat datakommunikationstjänster till Siba sedan 2010.

– Vi har valt att förlänga avtalet med DGC eftersom de erbjuder en kostnadseffektiv lösning med hög tillgänglighet och en bra support, säger Christer Olsson, IT-chef, på Siba.

– För oss är det mycket viktigt att vi får förnyat förtroende från våra kunder. Att Siba förlänger avtalet med oss är ett bevis på att vi lever upp till deras förväntningar. Förnyade förtroenden i kombination med att vi kontinuerligt vinner nya kunder inom detaljhandeln innebär att vi stärker vår position som leverantör för den här typen av lösningar, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd på DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den svenska företagsmarknaden och offentliga förvaltningar i ett eget rikstäckande nät. DGC grundades 1987 och DGCs aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 26 februari 2013, klockan 08.30.

DGC