SkandiaMäklarna väljer DGC som ny leverantör av IT-drift och datakommunikation

SkandiaMäklarna, en av Sveriges största fastighetsmäklarföretag, har tecknat ett ramavtal med DGC avseende leverans av IT-drift och datakommunikation. Ramavtalet har ett garanterat avtalsvärde på 3,3 mkr.

SkandiaMäklarna, med cirka 75 kontor och 400 medarbetare har tecknat ett ramavtal med DGC avseende IT-drift och datakommunikation. IT-drifttjänsterna levereras genom DGCs delade användarplattform med central drift av SkandiaMäklarnas fastighetsmäklarsystem. DGC ansvarar även för drift av övriga standardapplikationer och publicering av applikationerna sker via Citrix. Inom ramavtalet kan respektive kontor även avropa datakommunikationstjänster från DGC. Ramavtalets avtalstid är 48 månader och det garanterade avtalsvärdet är beräknat på en volym av 150 användare.

– Det är väldigt glädjande att vi, genom detta avtal med DGC, kan erbjuda alla våra mäklare runt om i Sverige en driftsäker och högkvalitativ tjänst. Den kommer möjliggöra för våra franchisetagare att fokusera på att leda sina företag och göra det enklare och effektivare för mäklarna i deras vardag. Förutom att underlätta i det dagliga arbetet och minska riskerna, tillåter den oss också att fortsätta vår utveckling mot att bli Sveriges mest framgångsrika fastighetsmäklare, säger Jonas Rosén, IT-chef på SkandiaMäklarna

– Det känns väldigt bra att ytterligare en ledande fastighetsmäklarkedja väljer DGC som leverantör för drift av verksamhetskritiska system och datakommunikation. Vi har ett konkurrenskraftigt erbjudande och är vana att hantera stora kunder som driver sin verksamhet på franchisebasis, precis som SkandiaMäklarna gör, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.

Jakob Tapper, informationsansvarig DGC One AB, telefon: +46 8 506 50218 eller +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@dgc.se

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den svenska företagsmarknaden och offentliga förvaltningar i ett eget rikstäckande nät. DGC grundades 1987 och DGCs aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 24 maj 2011, klockan 08.30.