Stadium förlänger avtalet med DGC

Stadium, Sveriges största sportkedja, har förlängt avtalet med DGC avseende leverans av datakommunikationstjänster. Det nya avtalet sträcker sig över 2 år och beräknas vara värt cirka 4,6 mkr.

DGC ska leverera en IP-VPN-lösning till Stadiums 160 butiker i Sverige, Danmark, Finland och Tyskland. I leveransen ingår även datakommunikationstjänster till Stadiums kontor och datacenter. Stadium har varit kund till DGC sedan 2012.

– DGC förstår betydelsen av en fungerande datakommunikationslösning med hög tillgänglighet och en proaktiv support. De arbetar nära oss och har korta kontaktvägar, säger Stefan Maxeby, IT Manager på Stadium.

– Att Stadium ger oss förnyat förtroende visar att vi lever upp till deras högt ställda krav på tillgänglighet, kvalitet och support. Vi är duktiga på att leverera den här typen av lösningar där kunden har verksamhet på många platser. Jag ser fram emot att fortsätta vårt samarbete med Stadium de kommande åren, säger Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd för DGC.

DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s aktie är noterad på NASDAQ Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 27 augusti 2015, klockan 08.30.