DHL Express flyger säkert

DHL Express flyger säkert Sverige, Stockholm, 23 september 2004. DHL Express har godkänts av Luftfartsinspektionen för flygfraktverksamhet från Sverige. Det betyder att DHL uppfyller de säkerhetskrav som Luftfartsinspektionen reglerar genom sina bestämmelser avseende speditörer och fraktterminaloperatörer. Efter attentaten i USA den 11 september 2001 har bland annat Europaparlamentet utarbetat nya förordningar som reglerar flygverksamhet. DHL Express i Sverige har nu av Luftfartsinspektionen godkänts att verka som säkerhetsgodkänd fraktterminaloperatör och speditör. - Jag är nöjd över att DHL har certifierats. Det visar att vi uppfyller de hårdaste krav man kan ställa på oss. Arbetet med att identifiera och stänga de gap vi hade har nu slutits. Detta har varit mycket lärorikt och engagerat många inom företaget, säger Niklas Knight, Head of Operations, DHL Express i Sverige. Luftfartsverket granskning omfattar kontroll att DHL, både som speditör och fraktterminaloperatör, lever upp till kraven att genomföra transporter på ett luftfartskyddsmässigt säkert sätt. Det finns därmed ett skydd mot olagliga handlingar som har som syfta att störa luftfarten. - Det innebär att vi uppfyller de krav som de nya reglerna stipulerar och vi kan därmed fortsätta med vår framgångsrika flygfraktverksamhet. Nu ska vi fortsätta att leva upp till det som följer av att vara världens främsta express- och logistikföretag, säger Niklas Knight. - slut- Om DHL DHL är världens ledande express- och logistikföretag som erbjuder innovativa och skräddarsydda lösningar från en och samma leverantör. Med världsomspännande kunskap om logistiklösningar, express-, flyg- och sjöfrakt samt landtransporter kombinerar DHL sitt världstäckande nät med djup förståelse för lokala marknader. DHLs harmoniserade internationella nätverk sammanbinder mer än 220 länder och områden världen över. DHL fortsätter att vara i framkant när det gäller teknologi och med mer än 170.000 motiverade medarbetare garanteras snabb och pålitlig service som syftar till att överträffa kundernas förväntningar DHL har sitt huvudkontor i Bryssel, Belgien, och ägs till 100 % av Deutsche Post World Net. www.dhl.com Presskontakt: Lisa Eliasson, DHL i Sverige tel: +46 (0)8 54 345 207 mobil: +46 (0)70 338 00 14 email: lisa.eliasson@dhl.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/23/20040923BIT21160/wkr0001.pdf