DHLs turnerande kundshow kom till Stockholm

Stockholm den 25 augusti 2003 Sverige ett av 13 utvalda länder DHLs turnerande kundshow kom till Stockholm DHL var i fredags värd för en spektakulär kundträff på Globen Annexet. Kunder och delar av de egna medarbetarna samlades för en helkväll fylld av musik, dans, mat, dryck, uppträdanden, ljusshower och information om vad det nya större och starkare DHL har att erbjuda. Sverige var ett av 13 europeiska länder som under en femmånadersperiod fått besök av DHL:s roadshow i megaformat. Evenemanget var ett led i arbetet att sprida kunskap om vad det nya, större och starkare DHL kan erbjuda sina kunder. Turnén startade i Berlin i maj och nu kom turen till Stockholm. Totalt genomförs eventet i 13 länder och den totala kostnaden beräknas till E 11 miljoner. - Vi är stolta över att på ett spännande sätt kunna visa vad det större och starkare DHL står för, säger Bill A. Blomquist, koncernchef DHL Express Nordic. Efter sammanslagningen mellan DHL och Danzas har vi det bredaste produktsortimentet i Norden. Det gör oss till den enda aktören som på allvar kan erbjuda våra kunder One-stop-shopping. Drygt 500 personer var närvarande vid showen i Stockholm. Förutom ren underhållning bjöds besökarna också på en interaktiv promenad genom multimediaterminaler och andra installationer. Allt för att öka kunskapen om vilken service det nya DHL kan erbjuda. Eventet var en fortsättning på DHLs omfattande medie- och marknadsföringskampanj som går under namnet "More Power". - Efter sammanslagningen har en del frågor uppkommit från olika kundsegment. Genom att vår främsta expertis var samlad på ett och samma ställe kunde vi ge tydliga svar på dessa, säger Bill A. Blomquist. Det var också ett unikt tillfälle för våra kunder att under en och samma kväll ha tillgång till landets främsta experter inom transport och logistik. I Norden är DHL verksamt inom tre affärsområden. DHL Express som erbjuder express, kurir och landbaserade transporter, DHL Solutions verksamt inom tredjepartslogistik och DHL Danzas Air & Ocean verksamt inom flyg, sjö och projekttransporter. Alla affärsområden stod bakom fredagens event. För mer information, kontakta: Cornilla von Plomgren, Communications Manager, DHL i Norden Tel 08 690 04 55 / 070 632 32 80. Email cornilla.vonplomgren@dhl.com Anette Palle, Communications Manager, DHL Sverige Tel 031 752 13 29 / 070 545 95 00 Email anette.palle@dhl.com DHL är världens ledande express- och logistikföretag som erbjuder innovativa och skräddarsydda lösningar från en och samma leverantör. Med världsomspännande kunskap om logistiklösningar, express-, flyg- och sjöfrakt samt landtransporter kombinerar DHL sitt världstäckande nät med djup förståelse för lokala marknader. DHLs harmoniserade internationella nätverk sammanbinder mer än 220 länder och områden världen över. DHL fortsätter att vara i framkant när det gäller teknologi och med mer än 170.000 motiverade medarbetare garanteras snabb och pålitlig service som syftar till att överträffa kundernas förväntningar. DHL har sitt huvudkontor i Bryssel, Belgien, och ägs till 100 % av Deutsche Post World Net. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/25/20030825BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/25/20030825BIT00380/wkr0002.pdf