DHL Freight kör Kährs Groups alla inrikestransporter i Sverige

Efter 16 år bestämmer sig Kährs Group för att byta logistikpartner. Från och med 3 juli kör DHL Freight alla Kährs inrikestransporter. Genom att lyssna och vara lyhörda kunde DHL Freight presentera en helhetslösning som passade Kährs behov.

Kährs Group är idag en av världens största leverantörer av trägolv med ca. 800 återförsäljare i Sverige och marknadsledande i större delen av Norden.

– Det som gjorde att DHL Freight fick affären var att de kunde presentera en tydlig och komplett transportlösning för hela Sverige. Det är vad våra kunder vill ha och DHL har levererat det serviceutbud som vi har efterfrågat, säger Mikael Johansson, Global Logistic Manager, Kährs Group.

– Vi är glada att kunna leverera ett skräddarsytt transporterbjudande med värdefulla mervärdestjänster. Genom detta upplägg kan Kährs Group i sin tur erbjuda sina återförsäljare en bättre service, säger Sofia Johansson, TF SVP Marketing & Sales DHL Freight.

Stockholm 11 juli 2017

Therese Litzén, Marknadschef
Tel: 072 -700 20 34

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 350 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.

DHL ingår i Deutsche Post DHL. 2016 hade koncernen en omsättning på mer än 57 miljarder euro.

– Vi är glada att kunna leverera ett skräddarsytt transporterbjudande med värdefulla mervärdestjänster. Genom detta upplägg kan Kährs Group i sin tur erbjuda sina återförsäljare en bättre service.
Sofia Johansson, TF SVP Marketing & Sales DHL Freight.