DHL Freight skapar en premiumprodukt för import och export

DHL Freight re-lanserar DHL Freight Eurapid som en premiumtjänst med fokus på pålitlighet och snabbhet. Från och med den 3 juli finns tjänsten tillgänglig. Det unika är att godset blir prioriterat och får därför mycket korta ledtider samt att kunden kan få godset hämtat samma dag.

Som en av de ledande inom vägtransporter i Europa utökar och optimerar DHL Freight LTL-tjänsten Eurapid. Premiumtjänsten finns tillgänglig på 105 terminaler i 22 Europeiska länder, syftet är att möta marknadens krav på fler avgångar och en pålitlighet om att godset kommer fram i tid.

Premiumtjänsten ger kunderna en prioriterad bokningsservice samt direkt prisinformation genom den digitala bokningsmöjligheten. Prioriterad pålastning av godset samt att godset följs hela vägen till leverans. Kunden kan också addera tilläggstjänsten, före 12, på DHL Freight Eurapid. Tjänsten har sin grund i DHL Euroconnects nätverk men är en premiumvariant med fler mervärdestjänster.

– Vi vill satsa på kvalitet och erbjuda marknaden ett bra komplement till vårt helhetstäckande erbjudande som vi har idag. Produkten går väl i linje med vår strategi om att kunna erbjuda marknaden högsta möjliga kvalitet, snabbhet och pålitlighet när det kommer till vägtransporter, säger Pekka Stenqvist, VD DHL Freight Nordic.

Stockholm 4 juli 2017

Therese Litzén, Marknadschef
Tel: 072 -700 20 34

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 350 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.

DHL ingår i Deutsche Post DHL. 2016 hade koncernen en omsättning på mer än 57 miljarder euro.

– Vi vill satsa på kvalitet och erbjuda marknaden ett bra komplement till vårt helhetstäckande erbjudande som vi har idag. Produkten går väl i linje med vår strategi om att kunna erbjuda marknaden högsta möjliga kvalitet, snabbhet och pålitlighet när det kommer till vägtransporter.
Pekka Stenqvist, VD DHL Freight Nordic.