Dialect - årets företagare i Upplands Väsby

Årets Företagare 2011 finns i Upplands Väsby. Utmärkelsen delas ut av Företagarna i Upplands Väsby till den företagare som under året utfört en prestation och varit en förebild för andra företag i kommunen.

Kriterierna för att vara nominerad är att personen ska äga och driva ett företag, uppvisa god lönsamhet och vara en god förebild. Juryn består av styrelsen för Företagarna i Upplands Väsby.

Dialect i Upplands Väsby har en lång historia i kommunen och verksamheten startade för mer än 30 år sedan. År 2009 råkade man ut för en omfattande brand som totalförstörde alla lokaler. Det var i detta läge Johnny Rehnfors, vd för Dialect i Upplands Väsby, visade sin storhet som företagare. Genom att vara förutseende hade man bokföringen på server utanför huset, liksom register och annan ovärderlig information.

-Redan dag två hade vi en barack på plats som blev en temporär butik där man kunde hjälpa kunder med frågor om inlämnade telefoner och annat som blivit förstörda. Ny uppkoppling till nätet var ju en specialitet, så även det var klart dag två. Det känns naturligtvis väldigt glädjande för både mig och mina medarbetare att få denna utmärkelse, särskilt med tanke på den tuffa tid vi har bakom oss i samband med branden, säger Johnny Renfors, vd för Dialect i Upplands Väsby.

Del av motiveringen:
Genom att ha säkra rutiner och visa handlingskraft i en katastrofsituation har Johnny Rehnfors entusiasmerat sin personal och lyckats återuppbygga sin verksamhet på Dialect på rekordtid. Trots kännbara förluster har han med massiva arbetsinsatser och goda medarbetare lyckats återuppbygga och driva företaget vidare.

Företagarna är Sveriges största företagarorganisation och representerar över 70 000 företagare och utgör ett brett nätverk med sina 260 lokalföreningar.

Victoria Jonsson, informationschef, Dialect AB
Telefon: 010-60 130 14, e-post: victoria.jonsson@dialect.se

Dialect är Sveriges ledande återförsäljarkedja av kommunikationslösningar till företag. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, it- och telekomtjänster samt fordons-it. Dialect omsatte 2009 drygt 1 miljard SEK och har idag cirka 700 anställda. Franchisekedjan drivs av koncernen Dialect AB där dotterbolagen Dialect Kundservice, Dialect Systems och Dialect Sales ingår. Läs mer om oss på
www.dialect.se.