Dialect AB fortsätter expansionen och förvärvar Dialect i Gävle

Dialectkoncernen har under de senaste 12 månaderna expanderat kraftigt genom ett antal förvärv och tittar kontinuerligt efter möjligheter till uppköp av välmående franchisetagare och duktiga konkurrenter. Nu konsoliderar kedjan ytterligare genom att Dialect AB förvärvar Dialect Gävle.

- Vi tittar kontinuerligt efter möjligheter att konsolidera kedjan ytterligare och göra goda investeringar. Dialect Gävle är en verksamhet med mycket god lönsamhet och bra människor, säger Dialects vd Mats Kraitsik Kalvik.

Dialect Gävle, med 11 anställda och en omsättning på cirka 20 MSEK, kommer att ingå i Dialect Region Mitt, vilken leds av Mats Johnsson.

- Dialect Gävle kommer att stärka regionen ytterligare och det är med mycket energi och entusiasm vi kliver in i 2012 då vi ska jobba för att ännu fler av våra kunder ska kunna arbeta bäst där de är, säger Mats Johnsson.

Dialectkoncernen har under senaste 12 månaderna förvärvat Dialect Norrköping, Dialect Halmstad, Dialect Uppsala, Dialect Umeå, Dialect Täby, Dialect Mälardalen och Dialect Kundservice. Koncernen har också förvärvat två externa bolag - Phonia i Sverige AB och Telefokus AB. Efter förvärven omsätter Dialect AB-koncernen cirka 600 MSEK per år och har cirka 330 anställda. Inklusive franchisetagare omsätter kedjan cirka 1 100 MSEK per år och har cirka 650 anställda.

För mer information:
Mats Kraitsik Kalvik, vd Dialect
Victoria Jonsson, informationschef Dialect
Telefon: 010-601 30 14, e-post: victoria.jonsson@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, molntjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2010 drygt en miljard kronor och har idag 650 anställda.. Läs mer om oss på www.dialect.se.

Snabbfakta

- Vi tittar kontinuerligt efter möjligheter att konsolidera kedjan ytterligare och göra goda investeringar. Dialect Gävle är en verksamhet med mycket god lönsamhet och bra människor.
Mats Kraitsik Kalvik