Dialect AB förvärvar Dialect Kundservice AB

Dialect AB har förvärvat resterande 49 procent av aktierna i Dialect Kundservice AB, med säte i Malmö, som därmed blir ett helägt dotterbolag. Köpet stärker Dialect ABs närvaro i södra Sverige samtidigt som koncernens lönsamhet förbättras.

–Detta är ett stort och viktigt steg i vår konsolidering av Dialect-kedjan. Förvärvet går helt i linje med vår övergripande strategi att successivt vässa oss internt för att kunna erbjuda våra kunder ännu bättre kommunikationslösningar, rådgivning och service. Jag ser stora expansionsmöjligheter för Dialect Kundservice, säger Mats Kraitsik Kalvik, vd Dialect AB.

Dialect Kundservice startade sin verksamhet 2008 och har under tre år gått från ett tiotal anställda till i dag närmare 120. Dialect Kundservice omsatte under 2010 ca 160 MSEK. Bolaget bedriver i huvudsak försäljning av mobiltelefoner och datorer till små företag via telesälj, utesälj och butik, samt agerar kundtjänst åt Dialect-kedjans företagskunder. Dialect Kundservice ansvarar även för Dialects nya konsumentsatsning YOU by Dialect.

Medarbetarna är navet i verksamheten och de som bidragit till den starka utvecklingen. I samband med förvärvet får vi nu möjlighet att fördjupa samarbetet ytterligare och jag ser fram emot att vara delaktig i den fortsatta expansiva resan inom Dialect, säger Firas Mohamad, vd Dialect Kundservice.

Dialect bildades 1995 och är en av Sveriges ledande återförsäljarkedja av kommunikationslösningar till företag med cirka 700 anställda.

Firas Mohamad, vd, Dialect Kundservice
Tel: 0733-774500, e-post:
firas.mohamad@dialect.se
Mats Kraitsik Kalvik, vd, Dialect AB
Tel: 010-6013010, e-post:
mats.kalvik@dialect.se

Dialect är Sveriges ledande återförsäljarkedja av kommunikationslösningar till företag. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, it- och telekomtjänster samt fordons-it. Dialect omsatte 2009 drygt 1 miljard SEK och har idag cirka 700 anställda. Franchisekedjan drivs av koncernen Dialect AB där dotterbolagen Dialect Kundservice, Dialect Systems och Dialect Sales ingår. Läs mer om oss på
www.dialect.se.