Dialect AB förvärvar it- och telekombolag i Skåne

Dialect AB förvärvar TeleSystem Communication i Malmö AB, med verksamheter i Malmö, Landskrona, Helsingborg, Hässleholm och Kristianstad. Förvärvet innebär att Dialect stärker sin närvaro ytterligare i södra Sverige för att möta den ökade efterfrågan på it- och telefonitjänster för små och medelstora företag.

TeleSystem Communication erbjuder idag helhetslösningar för företag inom telefonisystem och it-plattformar, vilket går hand i hand med Dialects erbjudande. TeleSystem Communication har idag 14 anställda och omsatte 2011 19,3 miljoner kronor. Bolagets verksamheter kommer integreras med Dialects övriga verksamheter i södra Sverige. Säljare är Levinsgruppen.

- Vi tittar kontinuerligt efter möjligheter att konsolidera Dialectkedjan ytterligare och göra goda investeringar. TeleSystems verksamhet bygger sitt erbjudande för små och medelstora företag på ett liknande sätt som vi. När vi fick möjligheten att förvärva detta kompetenta och välmående bolag, så var beslutet enkelt, säger Dialects vd och koncernchef, Mats Kraitsik Kalvik.

- För vår framtida utveckling inom våra produktområden it och telekom, får vi nu en stabil och rikstäckande koncern i ryggen, samtidigt som vi får möjligheten att fortsätta att vara en lokal leverantör. Att arbeta nära våra kunder och uppdragsgivare är oerhört viktigt för oss, säger Fredrik Pålsson, affärschef på TeleSystem Communication AB.

Dialectkedjan består idag av 60 kundcenter med över 700 anställda och en total omsättning på över en miljard kronor. Verksamheten bedrivs dels av Dialect AB med en omsättning på ca 600 MSEK och 377 anställda, och dels genom franchisetagare.

För mer information:
Mats Kraitsik Kalvik, Vd och koncernchef Dialect
Victoria Preger, Marknads- och Informationschef Dialect
Telefon: 010-601 30 14, e-post: victoria.preger@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, molntjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2011 drygt en miljard kronor och har idag över 700 anställda. Läs mer om oss på
www.dialect.se.

Mats Kraitsik Kalvik, Dialects vd och koncernchef