Dialect AB tillsätter ny finanschef

Robert Schönbeck tillträder som finanschef (CFO) på Dialect AB med start den 1 maj. Närmast kommer Robert Schönbeck från tjänsten som CFO på börsnoterade Paynova.

Robert Schönbeck har innehaft ledande befattningar vid ett flertal svenska och internationella företag som bland andra Landic Sweden, Synerco samt Newsec. Robert har bred erfarenhet inom redovisning, ekonomiprocesser, bolagsrätt samt finansieringsfrågor. - Dialect är ett företag som tar stora steg mot en ¬trolig börsintroduktion. Med erfarenhet från börsnoterade företag och internationell verksamhet är Robert Schönbeck en viktig person i den processen och ett betydande tillskott för Dialect AB, säger Mats Kraitsik Kalvik vd Dialect AB. - Jag ser med stor tillförsikt fram emot att vara med och arbeta mot en möjlig börsintroduktion av Dialect AB. Dialect AB är idag ett företag med en stark finansiell bas och mycket väl positionerat på marknaden, säger Robert Schönbeck. Robert Schönbeck är född 1969 och diplomerad företagsekonom.