Dialect drar igång sommarkampanj

Nu lanseras Dialects nya kampanj ”Är du redo för semester?” som beräknas pågå hela sommaren. Under sommarmånaderna är det många småföretagare som ändå jobbar och Dialect vill på detta sätt uppmuntra till distansarbete. Kampanjen innehåller webbsatsningar på grön it samt tv-reklam, stortavlor och bannerannonsering.

Från vecka 25 och två veckor framåt kommer tv-reklam att sändas och vecka 26 till 28 körs stortavlor på utvalda orter i landet. Även bannerannonsering görs på E24 mellan vecka 26 och 27. Dialects nya webbplats är också en viktig integrerad del i kampanjen. Hela reklamkampanjen ska fokusera på mobiltelefoner, datorer och andra produkter som passar för både jobb och semester och som man dessutom kan dela med sig av till sin familj. På hemsidan har man gjort en djupdykning i det gröna kontoret genom att intervjua miljöminister Anders Carlgren samt att där finns flera matnyttiga energitips och miljötips. Parallellt med detta startar även tävlingen Årets Gröna Kontor som vänder sig till alla småföretagare med 0-10 anställda som vill skapa sig en mer miljövänlig arbetsplats. Den 29 juni kommer Dialect också att medverka på Almedalsveckan för att prata Grön it. –Vi vill med denna kampanj slå ett slag för distansarbete och för det mobila kontoret som är tillgängligt var och när man själv vill. Och eftersom vi redan idag är engagerade i miljöfrågor vill vi nu också få ännu fler företag att inse att de kan använda sig av den senaste tekniken och ändå bli både mer miljövänliga och mobila, säger Caroline Antonsson, marknadschef på Dialect AB. Dialect har ett team på sju personer som gör hemsida, annonser, stortavlor och kampanjmaterial inhouse medan Abby Norm gör tv-reklam. För ytterligare information: Caroline Antonsson, marknadschef Dialect Telefon: 0703-80 50 04 E-post: caroline.antonsson@dialect.se