Dialect får stor telefoniorder

Dialect har i ett nytt samarbete fått en telefoniorder värd cirka sju miljoner kronor. Uppdraget innebär leverans, installation och support av 1 500 nya anknytningar av den IP-baserade telefonväxellösningen Dialect Unified.

Dialect Systems ansvarar för hela kedjan från planering till färdiga installationer och support. De första 500 telefonanknytningarna är nu på plats. De resterande 1 000 kommer att implementeras fram till slutet av första kvartalet 2010. - Dialect Systems har haft en stark utveckling det senaste året. Det här uppdraget har varit en stor utmaning inte minst för att tidplanen varit mycket pressad och att vi även varit delaktiga i kundens interna projektledning, men nu är de första anknytningarna på plats och allt fungerar som det ska, säger Henric Lööv, vd Dialect Systems. Förutom telefonväxeln kommer Dialect Systems även att leverera hårdvara och ett flertal ytterligare tilläggstjänster. Leveransen kommer att ske under en period på 36 månader, men största delen levereras redan inom det närmaste året. Ordervärdet uppgår till cirka sju miljoner kronor. Dialect Unified är baserad på Advoco NetPBX™, en komplett IP-baserad företagsväxel. För mer information: Henric Lööv, vd Dialect Systems, tel: 0704-19 28 78, e-post: henric.loov@dialect.se Om Dialect Dialect är en rikstäckande franchisekedja som säljer kompletta kommunikationslösningar till företag. Detta gör vi genom att integrera produkter och tjänster inom it, mobiltelefoni, kontorsmaskiner, växlar och fordons-it. Dialect har drygt 85 butiker och kontor. År 2008 omsatte kedjan drygt en miljard kronor. www.dialect.se