Dialect förbereder framtida börsintroduktion - stärker upp ekonomifunktionen

Franchisekedjan Dialect, som erbjuder helhetslösningar inom it och telekom för det mobila kontoret för små- och mellanstora företag, fokuserar stort på en framtida börsintroduktion. Ekonomifunktionen inom företaget förstärks därför nu med ytterligare två tjänster.

För att vässa sig inför Dialects kommande börsresa anställs nu en entreprenörsdriven redovisningschef och en kvalificerad assistent till Dialect ABs ledning. – Med dessa rekryteringar ökar vi nu tempot i det interna förändringsarbetet, det kommer att ge Dialect en bättre och snabbare ekonomifunktion och ligger väl i linje med de övriga satsningar Dialect har gjort det senaste halvåret. Själva Dialectkedjans redovisningsfunktion kommer dessutom att centraliseras och outsourcas under hösten för att säkra enhetliga och högkvalitativa rutiner och tillvägagångssätt i både affärsflöden och räkenskaper, säger Bonnie Challet, Chief Financial Officer Dialect AB. Den 5 oktober börjar 28-årige Leon Hasslerud sitt nya jobb som Dialects redovisningschef. Leon kommer närmast från Ernst & Young där han arbetat som revisor (senior auditor). Med sin erfarenhet från revision av börsnoterade bolag kommer Leon att vara den nyckelspelare som Dialects ekonomifunktion behöver i börsnoteringsarbetet. Han kommer med sin kunskap inom koncernräkenskaper, internkontroll och redovisning i entreprenörsdrivna företag dessutom kunna stötta alla enheter inom Dialect. Den blivande ledningsassistenten (business coordinator) Pardis Aenehband finns på plats från och med 17 augusti. Pardis är 24 år och har ett starkt driv och vana av att driva komplicerade projekt. Hon kommer närmast från Forex Bank där hon i enlighet med Finansinspektionens krav har utvecklat och säkrat Forex Banks förebyggande tillsyn inom penningtvätt. För ytterligare information kontakta: Bonnie Challet, Chief Financial Officer Dialect AB Tel: 08-704 67 81, 0733-099 190 Bonnie.challet@dialect.se Leon Hasslerud, Redovisningschef Dialect AB Tel: 070-318 95 99