Dialect fortsätter satsa på kvinnliga ledare

Trots att män och kvinnor idag använder teknik som en naturlig del av arbetet och livet i stort, tillskrivs fortfarande it-användning och it-utveckling ofta som manligt. Något som avspeglar sig i hela it-branschen, inte minst bland chefsposterna. Nu rekryterar Dialect ytterligare två kvinnliga ledare med gedigen erfarenhet från it-branschen.

I mars respektive april börjar Camilla Kargus och Ann-Charlott Ehrnborg inom Dialectkedjan. Ann-Charlott Ehrnborg rekryteras till tjänsten som regionchef över Stockholm och blir ansvarig för att driva och utveckla arbetet i regionen. Camilla Kargus kommer att leda ett affärsutvecklingsprojekt inom kedjan.

-         Det känns förstås kul att vi lyckats attrahera personer med helt rätt kompetens och erfarenhet, och att det sedan är två kvinnor vi anställer till högre poster visar var utvecklingen är på väg, både för oss på Dialect och för branschen, säger Dialects vd Mats Kraitsik Kalvik.

Ann-Charlott Ehrnborg har tidigare varit vd för det av AllTele uppköpta bolaget Spinbox, där hon senast haft positionen som försäljningschef. Camilla Kargus kommer från positionen som kundtjänstansvarig på AllTele och har tidigare haft roller inom Ventelo.

-         Inom Dialect är det flera kvinnor på nyckelpositioner. I vår ledningsgrupp är vi till exempel hälften män och hälften kvinnor, en balans som vi gärna vill behålla, tillägger Mats Kraitsik Kalvik.

För mer information eller bilder, kontakta:

Victoria Jonsson, Marknads- och Informationschef
Mats Kraitsik Kalvik, vd Dialect

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, molntjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2010 drygt en miljard kronor och har idag 650 anställda.. Läs mer om oss på www.dialect.se.

Snabbfakta

Det känns förstås kul att vi lyckats attrahera personer med helt rätt kompetens och erfarenhet, och att det sedan är två kvinnor vi anställer till högre poster visar var utvecklingen är på väg, både för oss på Dialect och för branschen.
Dialects vd Mats Kraitsik Kalvik